zondag 24 maart 2013

De lente hangt in de lucht.... ergens dan toch!

De lente hangt in de lucht.... nou ja ergens in de lucht dan toch! Buiten is het nog aardig winters. Maar wij, wij trekken ons daar niets van aan. De rolgordijnen laten we lekker omlaag, de verwarming juist omhoog, en hier wordt gewoon geparadeerd in vrolijke voorjaarsjurkjes, de zomerschoenen worden ingelopen. We doen net of ie er al is, de lente waar we allemaal naar verlangen!
En lentejurkjes kun je nooit teveel hebben. als we de winterse vesten en maillots weer uit de kast kunnen ruimen is er nog meer plaats voor zomergoed!
Voor Feline maakte ik deze week een zwierig jurkje. Het basisbovenstuk van het Marie-Laure patroon werd voorzien van korte mouwtjes en een verknipte cirkelrok. En nu... zwieren maar!!








 
oranje stof: stoffenmarkt Sittard,
riempje: F&G

12 opmerkingen:

  1. Ooooh, dit vind ik echt een heel mooi modelleke!
    Jammer genoeg moet ik nog veel leren om dat ook ooit te kunnen.....blijven proberen en oefenen zeker?!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat valt best mee hoor! Al moet ik zeggen dat ik even heb gestoeid met de mouwtjes. Nog even verder oefenen en dan gaat je dat vast lukken!

      Verwijderen
    2. Ik hoop het, want 't is prachtig!
      :)

      Verwijderen
  2. Wat een pracht van een jurk voor zo'n schattige meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. vrolijke meid, vrolijke jurk, vrolijke schoenen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat is ze er mooi mee, klaar voor het zonnetje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi :-) en ook een mooi stofje!
    Je dochtertje straalt erin :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! Hoeveel stof gebruik je hiervoor - en welk maatje is het dan? Dat van die verknipte cirkelrok, is dat dan het 1/4e patroon vd cirkelrok dat je in drie stukken knipt ongeveer? met naadwaarde bijtellen of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte ietsje meer dan 1 meter stof van 1.40 breed. Ik knipte 1/4 cirkelrok in twee, dus de rok bestaat uit 8 delen. De top is maat 2 en de taille van de rok pastte ik daarop aan.

      Verwijderen
  7. Wat een mooie jurk zeg! En dat stofje is echt heel schattig.
    En de nieuwe layout (header) van je blog is ook erg geslaagd, super!

    BeantwoordenVerwijderen