woensdag 16 april 2014

Tester Esther test de Lua slaapzak van Straight Grain

* scroll down for English *
Een tijdje geleden kwam An van Straight Grain met de vraag wie haar nieuwe patroon wilde testen: de Lua slaapzak.
Met in mijn achterhoofd de aanstaande verjaardag van Feline, die allemaal poppenspulletjes wenste, gaf ik me op. En ik zat bij de 40 gelukkigen!
Wat een superleuk patroon! Wel zag ik al snel dat maat 0-6 maanden, die ik testte, veel te groot zou zijn voor zelfs een grote pop. Het patroon werd dus flink verkleind, en ik maakte een tweede versie.
Met alle stofjes reeds geknipt zet je zo een slaapzak in 1,5 uur in elkaar (mits je net zo lui bent als ik en gaat voor de variant met blinde rits + kamsnaps ;)) Een superleuk kraam-kadootje, en weer eens wat anders dan een babydekentje. En het verbruikt ook nog iets minder stof. Wil je het patroontje aanschaffen? Ga dan nu naar de patroonpagina van StraightGrain en koop de Lua voor $5 in plaats van $6 met de code LUALAUNCH

Since this post is part of an international pattern tour by StraightGrain, I decided to write a part of this post in English, for possible foreign readers. So, An called for pattern testers for her newest pattern: the Lua Sleepsack. As my youngest girl is turning 4 next month, and lots of doll-related stuff is on her wishlist, I signed up to test Lua. Fortunately, I was one of the lucky 40 to test. Lua is a supercute pattern! I quickly discovered though, that size 0-6 months would be way too big for even a large doll. Therefore I narrowed the pattern, and sewed a second version.
When you have already cut the fabric, you can sew this project within 1,5 hours (off course only when you are as easygoing as I am, and make use of kamsnaps instead of sewing buttonholes and buttons ;))
Lua makes a great birth-gift, and is very original among all the babyblankets. An's instructions are very clear, and even a beginning seamstress can come up with a perfect Lua! Do you want this pattern? Then hurry to StraightGrains pattern page and buy the Lua pattern for $5 instead of $6 with discount code LUALAUNCH










38 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige versie... Dat heet 'slapen in stijl!'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waw, leuk met de sterretjes... is die gevoerd met een tussenvulling?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hij is gevoerd met een niet al te dikke doorgestikte wattine

      Verwijderen
  3. Ow ja, ik ben minstens net zo lui! 1,5u dat gaat net :) Mooie exemplaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Te mooi om te laten liggen hoor (die grote natuurlijk) ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi! Tof die sterrenkamsnaps, past er mooi bij! Ik was ook tester (zaterdag verschijnt ie op mn blog) en ben wel braaf bij knopen gebleven zoals het patroon voorschreef. Alles voor de veiligheid, zeker de allerkleinsten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd naar jouw versie! Bedoel je dat kamsnaps minder veilig zijn? Ik zie ze op veel babykleding, en krijg ze zelf onmogelijk los, dus ging ervanuit dat ze veilig zijn. Mocht het niet zo zijn dan hoor ik het graag.

      Verwijderen
    2. Kamsnaps lossen niet zo makkelijk als ze goed gezet zijn... maar zelfs dan is er altijd kans -zeker bij dikke stoffen- dat die lossen. En zo'n losse kamsnap is niet zo veilig, vandaar An haar keuze voor knopen (denk ik).

      Verwijderen
    3. Ik heb ook nog geen loskomende kamsnaps gehad maar in dikkere stof kunnen ze inderdaad toch lossen heb ik al gehoord. Ik ben ook voor de veilige techniek gegaan met de knopen die was beschreven in de tutorial. Ik kende ze niet en ga ze nu voor alle knopen hanteren die ik aannaai. Want mijn techniek is de lazy one: blij dat mijn kledingstuk af is en ik het kan laten passen aan de dochter en dan rap rap de knopen er aannaaien... En dan springen ze er na een tijdje gewoon af. Voor de slaapzak was het nodig dat ik mijn techniek herzag ;-)) Vanaf nu: de An-techniek ;-)

      Verwijderen
  6. Prachtige slaapzakken! En die kamsnaps zijn superhandig én veilig, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je stoffencombinatie is prachtig! Wat een leuke exemplaren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super zeg! Echt prachtige slaapzakken...
    (mag ik je vragen waar t vogelhuisjesstofje vandaan kwam? Of lees ik er nu overheen..excuseer dan)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Dat stofje is afkomstig van een dekbedovertrek van studio Ditte. Ik kocht dat in de sale en maakte er een dekentje, slinger en kussenhoesje van. Ik had nog wat restjes over, en ik gebruikte dat dus voor deze slaapzak.

      Verwijderen
    2. A merci! Jammer voor mij dan :) Ben gek op zulke tafereeltjes!

      Verwijderen
  9. wauw, een prinsessenslaapzak! mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtversies maakte jij ! Die sterretjes, die gouden paspel, die vogelhuisjes en telkens zo perfect gecombineerd met de ruitjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi mooi mooi ... ik mag de mijne laten zien 21/4...
    ben ook dol op dat behang met die vogelhuisjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beautiful! Such great fabric choice. Makes me want to have another baby.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi, grote fan van de sterretjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Tof zeg!
    Ik denk dat je Feline heel blij zult maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supermooie exemplaartjes.
    Ik ben alvast ook fan van het patroon ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Really beautiful! And I love the doll's one!
    filsanddraps.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I love the fabrics! Are the blue stars snaps as well (at the shoulders)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry for my late response! Yes they are black star snaps

      Verwijderen
  18. Wat een leuk patroontje en super stofjes! Die ga ik onthouden voor onze baby :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De speldjes zijn ontvangen, dank daarvoor. Wat een scheetjes. Daar ga ik een meisje vast heel blij mee maken!

      Verwijderen
  19. ik ben fan, maar dat wist je al :-) (en oh, bedankt voor de speldjes, Eloise is er heeeeeel blij mee!)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hello :) They look so sweet! I've found so many great sewing blogs today from Belgium/Holland, you all seem to sew so beautiful clothes :) I'm mom to four and I love sewing too. Regards from Finland!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. waaauw!! supermooie stofjes! Ik las al dat de vogelhuisjes van Studio Ditte kwamen, maar ben zoooo nieuwsgierig vanwaar je de andere stofjes hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sofie, het roze stofje is van Monaluna uit de Havana serie, de mint ruiten zijn van Michael Miller, en het sterrenstof is gewone witte katoen met geflockte sterren erop!

      Verwijderen
    2. oh super, dankjewel! Kan ik ook aan de slag gaan met mijn flockfolie!

      Verwijderen