zondag 5 november 2017

Lotte Martens: Een sjaal zonder einde voor ' Stories without endings'

Lotte Martens lanceerde 1 november weer een prachtige serie handbedrukte stoffen, met het thema 'Stories without endings'. De nieuwe collectie omvat weer een reeks van diverse stofsoorten (zoals scuba, breisels, gladde stoffen en fake leather. Bedrukte en uni stoffen die prachtig te combineren zijn voor dat ene (of meer natuurlijk) speciale item in je kast.

Ik koos de ' Weave Mohair uni'  in kleur green. Dat is een grof breisel, 130 cm breed, gemaakt van 44%Polyacryl, 26% Polyester, 15% Mohair en 15% Wol. Heerlijk zacht, en stevig genoeg om te naaien. Waarom ik deze stof koos? Wel, al enkele seizoenen kijk ik met enige jaloezie naar creaties die mijn medeblogsters breien. Bernadette vesten, sjaals, mutsen en de meest verfijnde ruffle-tops. Ik zou dat ook willen kunnen! Maar goed, je moet je talenten kennen, en breien is daar voor mij niet een van. Met deze gebreide stoffen van Lotte Martens waan je je echter part of the 'knitters of instagram': je naait er een vest, sjaal of trui van, en niemand die ziet dat je het niet breide, maar stiekem naaide ;)

Gezien het thema 'Stories without endings'  naaide ik een 'sjaal zonder einde'. Zo een sjaal waar je je bijna in kan verstoppen, en je instant opwarmt. Het huis pluisjesvrij maken na het naaien kostte me meer tijd dan het naaien van de Colsjaal. Voor een vrolijke noot bracht ik nog en stuk of wat pompons aan op de sjaal toen hij klaar was.

Feline showt de sjaal: de stof staat prachtig bij jeans, en zorgt voor een heerlijk warm nekje in de laatste herfstzon.











Deze stof kopen? Kijk hier voor de verkooppunten van Lotte Martens, en bekijk daar dan ook de rest van de prachtige collectie!

Stof: Weave Mohair uni green
Pompons via Etsy
Rokje: miniversie van de Dolores uit LMV, stof SYAS


5 opmerkingen: